Kolbászos kelkáposztaleves rokfortos tejföllel



Nem frankfurti leves ez, csak majdnem, de van olyan finom. Virsli helyett köményes kolbászkák adják a javát és a Brigitte oldalán talált eredetivel ellentétben rokforttal turmixolt tejföllel habartam és ízesítettem.

Hozzávalók:
Fél fej kelkáposzta
1 közepes fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 ek olivaolaj
1.5 l húsleves
kicsi köményes kolbászkák (10 db)
1 kis pohár tejföl
1 ek kukorcaliszt
1 ek rokfort sajt
só, bors

A kelkáposztát ujjnyi széles csíkokra vágtam, a hagymákat finomra aprítottam. Az olajon a hagymákat megdinszteltem, a kelkáposztát hozzáadtam, majd úgy 10 percig együtt pároltam. Felöntöttem húslevessel, beledaraboltam a kolbászkákat és lefedve készre főztem. A rokfortot simává turmixoltam a tejföllel. Egy tálkába kiszedtem belőle pár evőkanálnyit, a többit összekevertem a liszttel és behabartam vele a levest. A maradék tejföllel tálaltam. Mellé kéksajtos buktácskákat sütöttem, ami nagyon finom lett ugyan, de eléggé túlkelt és lasponyák maradtak, sajna.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya