Zsályás, fokhagymás ponty velesült gombás rösztivel



Az én papám fogta a halacskát. Mondogatta tegnap Kicsicsaj egész délelőtt a nagy újságot. Szép kis nyurgaponty, nem zsíros, amolyan klasszikus "egyben sütni is hű de jó" típusú halacska. Viszont nem igazán jutottam dűlőre, hogyan is készüljön. Addig-addig gondolkodtam, míg a leves (VKF-re való) elkészült és az ánizsos fánkocskák is már csak a sütőre vártak. A ponty meg még mindig a maga sorsára. Beirdaltam, aztán a zöldfűszerekkel teli ablakpárkányra kukkantottam, a zsálya visszamosolygott rám, onnan meg már ment minden a maga útján.

Hozzávalók:
kb. 1.5 kg ponty tisztítva, egészben
4 gerezd fokhagyma
3-4 nagy zsályalevél
durva szemű só
8 közepes szem krumpli
4 nagyobb csiperkegomba
1 kápiapaprika
1 kisebb fej hagyma
kb. 150 g vaj

A pontyot kívül-belül átmosom, szárazra törölgetem. Úgy másfél centinként beirdalom és mindenhol alaposan megsózom. A fokhagymagerezdeket vékony szeletekre vágom, a zsálya leveleket nagyobb darabokra tépem. A vágatokba néhány szelet fokhagymát, vajdarabkákat és egy-egy zsályalevelet dugok. A pontyot egy pohárra ültetem és még a tetejére is teszek ide-oda vajat. 180 C-on sütni kezdem. Eközben a krumplit meghámozom, egészben félig megfőzöm. Vékony csíkokra vágom a paprikát, a gombát és a hagymát vékony szeletekre. A félpuha burgonyát nagylyukú reszelőn lereszelem és összekeverem a zöldségekkel és egy kevés sóval, sok borssal. A halacska melletti tepsirészeket vastagon kivajazom, ráhalmozom a krumplis keveréket, tetejére vajdarabokat szórok és pirosra sütöm az egészet.

Hasonló alapanyagokból

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

A kaja gyönyörű és biztos nagyon finom volt, nagyon kedvemre való, de hogy tetted pohárra ?
Külömben nagyon szeretem az ilyenszerűen elkészitett halakat.
Judit.

Lilahangya írta...

Judit, egyszerűn egy kb. 1.5 dl-s poharat tettem a tepsibe es arra rahuztam a hasanal felnyitott halat. Szerencsere vegig rajtamaradt es szét sem esett

Copyright @ 2007-2009 lilahangya