Sütőtökös, almás csirkemell



Elég gyakran esik meg, hogy improvizálok a konyhában, sokkal gyakrabban, minthogy recepteket követnék. Néha felejtős az eredmény, vagy épp további fejlesztésre szorul, néha pedig úgy jó, ahogy van. Ilyen lett a mai gyors ebéd is. Gondoltam leírom, még mielőtt elfelejteném. Eléggé idényjellegű, sütőtökkel, almával. Körülbelül négyszemélyes adag.

Hozzávalók:
2 csirkemell filé
1 kisebb sonkatök
2 zöldalma
1 szál póréhagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek vaj
2 ek olivaolaj
friss rozmaring
friss petrezselyem
só, bors
1 ek méz
0.5 dl konyak
2 dl tejszín
2 tk keményítő

A tököt meghámoztam, majd felkockáztam és egy közepes tepsibe szórtam. Az almát negyedeltem, magházát kivágtam, majd a gerezdeket még kisebb darabokra vágtam. A pórét vastagabb karikákra vágtam. Ezeket is a tökhöz adtam. A csirkemellet felkockáztam, majd a vaj és olaj keverékén hirtelen pirosra sütöttem. Hozzáadtam 1 gerezd zúzott fokhagymát és egy evőkanálnyi mézet. Ráöntöttem a konyakot, majd meggyújtottam. (Fú, Anyaaaa, világos! -mondta erre KicsiCsaj). A húst sóztam, borsoztam, még pár percig pároltam, majd a szaftjával együtt összekevertem a tökkel. Megszórtam két gerezd szeletelt fokhagymával és néhány ág rozmaringgal. 170 C-on kb. 25 percig sütöttem. 2 dl tejszínt simára kevertem a keményítővel és egy kevés sóval és a végén ezt locsoltam a húsra. Óvatosan átforgattam, majd megszórtam finomra metélt petrezselyemmel. Fokhagymás jázminrizzsel tálaltam.

Egy éve készült:
Brokkolival töltött máj

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya