Sütőben sült vörösboros jércepörkölt



Tegnap őszidőztünk egy jót, sok avarral, finom, simogató napsütéssel, kergetőzéssel, sok-sok nevetéssel, otthonról csomagolt szendvicsekkel és Szamos Marcipánnal. Aztán késődélután hazaestünk, gyomrunk táján kopogtató éhséggel. Már út közben kiokumláltam, hogy csirkepörköltet főznék, de valahogy másként, mint rendesen. Vörösborral, zöldségekkel és sütőben. Cserépedényben. Ez lett belőle:Hozzávalók:
1 fiatal jérce combjai, mellehúsa
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
4 kápia paprika
2 kicsi cukkini
10 dkg csiperkegomba
10 szem koktélparadicsom
olivaolaj
friss bazsalikom
friss kakukkfű
2 tk fűszerpaprika
2 dl szekszárdi bikavér
fél liter víz
só, bors

A húsdarabokat forró serpenyőben nagyon kevés olajon hirtelen megpirítottam, majd pataki tálba tettem. A hagymákat finomra aprítottam és az olajon sóval üvegesre pároltam. Hozzáadtam a vékony karikákra vágott kápiapaprikát, pár percig dinszteltem vele, majd megszórtam a fűszerpaprikával és felöntöttem fél liter vízzel. Mérsékelt hőn felére pároltam, majd hozzáadtam a karikára vágott cukkinit, a durvára darabolt gombát és a félbevágott paradicsomokat. Rövd párolás után az egészet a húsdarabokra öntöttem, megszórtam friss metélt bazsalikommal és pár ágacska kakukkfűvel. Lefedve 180 C-on fél órát sütöttem, majd ráöntöttem még 2 dl vörösbort és további egy óráig sütöttem.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya