Citromos, kapros nyúlraguleves




Néha bajban vagyok, hogy mi is készüljön a maradék nyúlaprólékból. Eleinte vadasan készítettem, de valahogy soha nem lett olyan finom, mint anyukámé. Aztán készült már belőle rizseshús is, nem volt rossz, de nem olyan, amit túl gyakran szeretnék. Legutóbb viszont levest készítettem belőle. Előszőr hagyományos tárkonyos levest szerettem volna, aztán eszembe jutott a csokor friss kapor és valahogy úgy gondoltam azzal finom lesz. Az lett. így készült:

Hozzávalók:
egy nyúl apróléka (belsőségekkel együtt)
két kisebb sárgarépa
1 fehérrépa
3-4 kis fej csiperkegomba
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
pár szem kelbimbó
fél csészényi rózsákra szedett karfiol
2 dl tejszín
2 tk kukoricaliszt
kb. 1 tk citromlé
só, kevés olaj
friss kapor

A megtisztított nyúl aprólék kisebb darabokra vágom. A zöldségféléket megtisztítom, a hagyma kivételével kisebb darabokra vágom. A húst kevés olajon megpirítom, hozzákeverem a zöldségféléket, pár percig párolom. Felöntöm annyi vízzel, hogy elfedje, felforralom. Habot leszedem, majd sózom és mérsékelt lángon addig főzöm, míg a hús meg nem puhul. (Általában egy kis darab mellehúst szoktam megkóstolni, ha az jó, akkor kész.) Mikor elkészült hozzáfacsarok kb. 1 teáskanálnyi citromlevet. A tejszínt simára keverem a kukoricaliszttel, majd behabarom vele a levest. Végül bőven megszórom friss kaporral és citromgerezdekkel tálalom.

Egy éve készült:
Garnéla krémsajtos batyukkal

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya