Rakott krumpli



Rakott krumplit mindenki tud készíteni. Na persze, annak aki nap mint nap főz és inkább azon gondolkodik, hogy mi is legyen holnap, vagy holnapután, mintsem azon, hogy most a rántott húst mennyi ideig is kell sütni? Nekem és sokaknak egyszerű, ennek ellenére, (vagy épp ezért) álljon itt a minapi változat.

Hozzávalók:
  • 1 kg burgonya
  • 1 szál kolbász
  • 4 tojás
  • 1 fej
  • hagyma
  • 5 dl tejföl
  • sajt
  • só, szerecsendió.

A burgonyát és a tojást megfőzöm, hagyom kihűllni. A tál aljára egy sor burgonyát, egy sor karikára vágott hagymát teszek, meglocsolom tejföllel. Egy sor kolbász, egy sor burgonya, egy sor tojás, tejföl… és így tovább a tetejére burgonya kerüljön. Szerecsendiót reszelek rá, tejföllel locsolom, sajtot reszelek rá és 20 percre 180°-on a sütőbe teszem.

Az én "hangyámnak" — és gondolom sokaknak — így túlságosan hagymás, így javaslom, előtte a hagymát üvegesre párolni.

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Épp a múlt hétvégén csináltam, és írtam le.
De csak már mikor kész volt, utána kaptam a sajtos ötletet. Legközelebb úgy csinálom.

Copyright @ 2007-2009 lilahangya