Naan, Fakanál után szabadon



A naannal elég régóta cimborázom - gondolatban. Hogy a megvalósítás eddig miért maradt el nem is értem, merthogy nem egy bonyolult tészta és annnnnyira finom lett. Darálthusival töltött sült paprikák és almák kísérője lett, némi fokhagymás tejföllel kiegészítve. Miután befejeztük a kiadós estebédet Kicsicsaj vissza-visszaszökött az asztalhoz, hogy kisegér módjára beleharapjon itt-ott a lepénykenyérkékbe, majd elégedetten mondogata, hogy FNOM (az i betű a finomból egyelőre kimarad az ő szótárából).
Átfutottam néhány receptet, de aztán fakanál véleményét osztva maradtam az egyszerű összetételnél. Azt nem tudom, hogy lett-e olyan finom, amilyet ő szokott, minden esetre, örülök, hogy az ő receptjét választottam, aztán persze minimálisan módosult.

A hozzávalók:
5 dkg friss élesztő
40 dkg finomliszt
10 dkg rétesliszt
175 g natúr joghurt (activia)
2 nagy kanál tejföl
kb. 2.5 - 3 dl víz
1 tk só

A hozzávalókbl egy enyhén ragadós, de rugalmas tésztát dagasztottam, majd letakarva háromnegyed órát kelt. A tésztát lisztezett felületen jól átpüföltem, majd 8 részre osztottam és olyan 15-20 centi átmérőjű korongokra nyújtottam. Konyharuhával letakarva pihentettem őket úgy 20 percig. Kétféle sütési módot is kipróbáltam. Sütőben 200 C-on sültek 12 percig, illetve forró serpenyőben a tűzhelyen. A kettő közül határozottan a serpenyős a finomabb - puhább - és szemnek is tetszetősebb, foltosabb.

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

örül, örül!:)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya