Harcsa tejszínes gombás mártással



Elcsábultam, a svéd bútorboltban egy zacsi húsgolyóra és jött velük a mártás is. Kipróbáltuk a szószt, afrikai harcsafilével, petrezselyemmel, gombával, szélesmetélttel. Persze, lehetett volna tejszínnel is, amúgy hagyományosan és egyértelmű, hogy nem tartott volna tovább, de a lényeg most a próbán volt. Finom lett. Ja és az egész fél órán belül kész volt, aztán tíz perc alatt eltűnt.
A recept:
2 nagy szelet nyúzott afrikai harcsa filé
egy kevés rétesliszt
1 gerezd fokhagyma szeletelve
só, bors
5 dkg vaj
fél csokor petrezselyem
4-5 db közepes méretű barnacsiperke
1 adag graddsas szósz
25 dkg szélesmetélt

A harcsafilét kisebb darabokra vágtuk, sóztuk, borsoztuk, lisztben megforgattuk majd vajon a fokhagymával együtt aranybarnára sütöttük. A szószt az instrukcióknak megfelelően elkészítettük, gombát puhára pároltuk benne, majd megszórtuk a petrezselyemmel. Frissen kifőtt szélesmetélttel ettük.

Ha nem lett volna a szósz valószínűleg valami ilyesmi készült volna a gomba alá:
Egy kis fej vöröshagymát nagyon apróra vágtam volna, kevés olajon üvegesre pároltam volna. 2 dl tejszínt és 1 dl tejfölt 1 kk keményítővel 1 dl kissé gyümölcsös félszáraz fehérbor kíséretében felfőztem volna. Leheletnyi őrölt köménnyel, fehérborssal, szerecsendióval, sóval ízesítettem volna.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya