Sütőtökös - roquefortos quiche



A tökszezon elején vagyunk ugyan, de már buzgón keresgetem a recepteket, hogy mi mindent készíthetek még sütőtökből az általam annyira kedvelt krémlevesen kívül. Még Canberrában ettem sütőtökös quichet, mikor Oscar és Cristina vendégül láttak egyszer. Nagyon ízlett. S most eszembe jutott, gondoltam kipróbálom. A tökéletesnek tűnő receptet ThePassionateCook oldalán találtam. Túl sok varia nem is volt, a tészta ismét TF levelestészta lett, a sajt pedig Roquefort.
íme a recept:

1 csomag készre nyújtott levelestészta
fél kg sütőtök hámozva, felkockázva
4 tojás
200 ml tej
200 ml tejszín
só, bors, szerecsendió
1 ek friss kakukkfű
100 g Roquefort

A sütőt előmelegítettem 200 C-ra. A tököt meghámoztam, felkockáztam, majd egy olajjal kikent tepsiben sóval meghintve kb. 15 perc alatt puhára sütöttem. A levelestésztát egy kerek formára vágtam, az alját villával megböködtem, majd sütőpapírral letakarva, sütőnehezékkel (nálam ez kb. 1 kg rizs-búza keveréke) 20 percig sütöttem. Ez idő alatt összeturmixoltam a tököt, a tojásokkal, a tejjel és a tejszínnel. Sóval, borssal, szerecsendióval ízesítettem, majd hozzáadtam még egy jó kanálnyi friss kakukkfüvet. A levelestésztáról leönöttem a nehezéket, leszedtem róla a sütőpapírt, majd ráöntöttem a tökös keveréket. 100 gramnyi kék sajtot kisebb kockákra vágtam, majd a masszába szórtam, itt-ott kissé belenyomkodtam. Kb. 40 perc alatt készre sült, az utolsó tíz percben a quichet letakartam fóliával, hogy a teteje ne égjen meg. Melegen is, hidegen is nagyon fincsi.

Hasonló alapanyagokból

3 megjegyzés:

Dolce Vita írta...

:((((((((((((((((, lelőtted a meglepimet a találkozóra, bár az enyém más fűszerezésü, de töktorta az is. : ((((((((((((((
Amúgy nagyon guszta lett. : )

Lilahangya írta...

Sajnalom, bar kivancsiva tettel, hogy milyen izesitesu lenne a Tied. Szerintem mindenki orulni fog neki nagyon meg igy is! En is gondolkodtam rajta, hogy holnapra is keszitek egyet, de aztan elvetettem!

Dolce Vita írta...

Na, ennyire nem vettem a szívemre. : ). Az enyém zsályás, póréhagymás. De holnap meglátod. Van még pár receptem sütőtökre: canelloni, szufflé...

Copyright @ 2007-2009 lilahangya