(Majdnem) Liszt nélküli csokitorta



Csakhogy nem volt elég a mandulaőrlemény, így a tésztába került egy kis liszt is. Na de ne ugorjunk ennyire előre.

Az én kis "hangyám" a minap csokit akart enni. Mindenáron. De az mégsem járja, hogy elmajszoljunk egy tábla akármilyent. Így valahogy úgy alakult, hogy nekiláttam valami finomságot gyártani. Hogy, miért én, már nem emlékszem. [...] Persze, eszembe jutott; én voltam az a meggondolatlan aki azt mondta, hogy ne álljon neki a sütinek, mert nem fogunk enni. Aztán persze, hogy kerülgetni kezdtem a hűtőt, amikor eljött az ideje. Így nem volt mese, nekiláttam. Mint általában a nem szakmabeli, sütni főzni tudó férfi én sem foglalkoztam az édességekkel. Ki tudja mi a valódi oka? Én nem.

Kérem szépen itt rend van. A Családi Szakácskönyv 124. receptje (ami az Australian Good Taste 2004 októberi számának 96. oldaláról származik) alapján készült:
  • ½ csésze kakaópór
  • 80 200 ml forró víz
  • 2 tk instant kávé
  • ½ csésze cukor
  • 100 50 gr. mandulaliszt (és 50 gr. sima liszt)
  • 3 tojás
  • vaj, búzadara a tepsihez
A vizet vízforralóban felforraltam, hozzáadtam a kávét és ezt öntöttem a kakaóporra. Ezt simára kevertem, ekkor hozzátettem a cukrot, majd mikor az elkeveredett, a tojások sárgáját és a liszteket. Az így készült masszához hozzákevertem a tojások fehérjéből készült habot mindezt kivajazott, búzadarával megszórt jénaiba öntöttem és 180°-ra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem.

A csokitorta finom, omlós, belül kicsit folyós , mint egy jó brownie, persze nem az.

Kedvesem szerint egy tömény csokis süti nem való jó kis öntet nélkül, így készített hozzá egyett:
  • 50 gr. ricotta sajt
  • 50 ml tejszín habbá keverve
  • 2 ek cukor
  • 2 tk vamília kivonat
Csak összekeverni, ráönteni, fügével kísérni és nyam. :)

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya