Kuglóf lustáknak vasárnap reggelire



Elég régóta szemezek Chili & Ciabatta, Maci és a többiek tejeskalácsával, de a tejpor beszerzése valahogy mindig elfelejtődik. így tegnap késő este kísérletbe kezdtem: mi lenne, ha a lustáknak szánt fehérkenyér receptjét és metodikáját ötvözném a Maci által a magyar lisztekre adatált tejeskalács receptjével, ezúttal tejpor nélkül. A kísérlet sikeresnek bizonyult, amit mi sem mutatott jobban, mint hogy a szép kis kuglóf kétharmad részét elpusztítottuk reggelire házivajjal és narancsos-cseresznye dzsemmel. Most pedig gyűjtjük az energiát egy későbbi ebéd elkészítéséhez.

Az alábbi receptúra született (a szokásos 2.4 dl csészével dolgozva):
1 csésze rétesliszt
2.5 csésze finomliszt
7 g szárított élesztő
1.5 csésze tej
0.5 csésze tejszín
1 tk só
1 púpos ek cukor

A szokásos módon még a sütést megelőző este lazán összekevertem a hozzávalókat, majd ezúttal mivel a kenyérhez használtnál több élesztő ment bele inkább a hűtőben éjszakáztattam a tésztát. Kicsicsaj gondoskodott a kora reggeli folytatásról, így ma reggel 20 perc alatt szobahőmérsékleten temperáltam a tésztát, majd két egyenlő részre osztottam. Alaposan belisztezett deszkán hosszúkás téglalapokká nyújtottam őket. Az egyiket megszórtam vaníliás cukorral, a másikat pedig vastagon megszórtam cukrozott kakaóval. Szorosan feltekertem őket, majd a két kukacot összefontam, félbehajtottam és újra összefontam. Alaposan kivajazott és morzsával megszórt kisebb kuglófformába tettem és kb. 1 órát még kelni hagytam. A tetejét megkentem egy kis tejjel higított tojással. A sütőt előmelegítettem 170 C-ra és kb. 40 perc alatt szép pirosra sült.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya