aakos — szivárványos pisztráng



Mikor kicsicsaj született, akkor ettünk utoljára szivárványos pisztrángot citrommal és rozmaringgal. Azóta kicsicsaj már a beszéddel birkózik és hogy-hogynem a hal, de még inkább a halacska az aakos névre hallgat nálunk. Így aztán volt nagy örömködés mikor a pisztrángot kiválasztottuk és beraktuk a kosárba. :) Ráadásul mostanában jó dolgunk van. A közeli piacon isteni házi tejet, túrót, tejfölt és ami a számunkra a legfontosabb, jó és megfizethető vajat lehet kapni. Adva volt minden egy kis hal sütéséhez.Hozzávalók:
  • 2 db pisztráng (kb. 60 dkg)
  • 1 citrom
  • 3 ág friss rozmaring
  • 1 kg burgonya
  • 10 dkg vaj
A burgonyát karikára vágtam, sóztam és 5 dkg vajra fektettem. Lefedve tettem a sütőbe 170°-on. A kibelezett pisztrángokat átdörzsöltem, megmostam, kívűl-belül sóztam. Felszeletelt citrommal és egy-egy ág rozmaringgal töltöttem. Külön edénybe a maradék vajra fektettem. A kimaradt citromszeleteket mellé raktam. Mikor a burgonya kb. 30 percet sült, betettem a halat (azt is lefedve) és még 30 percig sütöttem. A végén 5-10 percig pirítottam rajta. Ha hamarabb jut eszembe a gerincét még nyersen kiveszem a pisztrángból. Kicsicsaj igencsak élvezettel falatozott belőle, mindenáron megpróbálta a fejét a tálról megszerezni. :)

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya